ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΦΕΣΗ ΑΜΑΡΤΙΩΝ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΠΡΟΣΕΥΧΗΣ Η ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΑΔΥΝΑΤΟΝ;
Κατά την ώρα της προσευχής δεν μπορεί ο αμαρτωλός να λάβει άφεση αμαρτιών απ” ευθείας από το Θεό , αλλ” είναι ανάγκη να εξομολογείται στον ιερέα τις αμαρτίες του;
῞Οτι ο άνθρωπος μπορεί και πρέπει να ζητεί από το Θεόάφεση αμαρτιών διά της προσευχής είναι αναντίρρητο. Αυτό αποτελεί βασικό στοιχείο μιάς αληθινής προσευχής. Αυτό μας διέταξε και ο Κύριος, δίνοντάς μας το πρότυπο της αληθινής προσευχής· «Καί άφες ημίν τάοφειλήματα ημών». Αυτόόμως σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί νάαντικαταστήσει το ιερό μυστήριο της μετάνοιας, αλλά να γίνεται παράλληλα με αυτό.
῎Αραγε να μη γνώριζε καλά τα πράγματα ο Κύριος όταν ίδρυε το μυστήριο και το παρέδιδε στους μαθητές του με τη μορφή της εξαγορεύσεως; ᾿Αλλά και ψυχολογικά, όταν απευθύνουμε στο Θεό το αίτημα αφέσεως των αμαρτιών μας, μήπως έχουμε βεβαίωση περί πληρώσεως της προσευχής μας; Είμαστε βέβαιοι για την άφεση των αμαρτημάτων μας; Βέβαια όχι. ῾Η πλήρωση ή όχι του αιτήματός μας είναι κρυμμένη βαθιά στη βουλή του Θεού, την οποία αγνοούμε πιστεύοντας βέβαια ότι θα την πετύχουμε.
᾿Αντίθετα, στο ιερό μυστήριο της εξομολογήσεως, όταν προσερχόμαστε σ” αυτό καθώς πρέπει, έχουμε απόλυτη βεβαιότητα για την υπόσχεση του Θεού, ότι η χάρη Του θα μας ελευθερώσει από το βάρος της ενοχής και των ποινών των προσωπικών μας αμαρτημάτων. ῾Η αίσθηση καίη πληροφόρηση αυτή είναι υπέρτατο αγαθό, τόοποίο γεμίζει ανακούφιση, χαρά και αγαλλίαση τις πονεμένες ψυχές που μαστιγώνονται αλύπητα από την αμαρτία, το φαρμάκι αυτό της ζωής και της υπάρξεώς μας. Να υποθέσουμε ότι οι αιτιάσεις κατά της εξομολογήσεως προέρχονται από ντροπή να φανερώσουμε στον ιερέα τ” αμαρτήματά μας;
πηγή: esperinos.gr
Κατά την ώρα της προσευχής δεν μπορεί ο αμαρτωλός να λάβει άφεση αμαρτιών απ” ευθείας από το Θεό , αλλ” είναι ανάγκη να εξομολογείται στον ιερέα τις αμαρτίες του;
῞Οτι ο άνθρωπος μπορεί και πρέπει να ζητεί από το Θεόάφεση αμαρτιών διά της προσευχής είναι αναντίρρητο. Αυτό αποτελεί βασικό στοιχείο μιάς αληθινής προσευχής. Αυτό μας διέταξε και ο Κύριος, δίνοντάς μας το πρότυπο της αληθινής προσευχής· «Καί άφες ημίν τάοφειλήματα ημών». Αυτόόμως σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί νάαντικαταστήσει το ιερό μυστήριο της μετάνοιας, αλλά να γίνεται παράλληλα με αυτό.
῎Αραγε να μη γνώριζε καλά τα πράγματα ο Κύριος όταν ίδρυε το μυστήριο και το παρέδιδε στους μαθητές του με τη μορφή της εξαγορεύσεως; ᾿Αλλά και ψυχολογικά, όταν απευθύνουμε στο Θεό το αίτημα αφέσεως των αμαρτιών μας, μήπως έχουμε βεβαίωση περί πληρώσεως της προσευχής μας; Είμαστε βέβαιοι για την άφεση των αμαρτημάτων μας; Βέβαια όχι. ῾Η πλήρωση ή όχι του αιτήματός μας είναι κρυμμένη βαθιά στη βουλή του Θεού, την οποία αγνοούμε πιστεύοντας βέβαια ότι θα την πετύχουμε.
᾿Αντίθετα, στο ιερό μυστήριο της εξομολογήσεως, όταν προσερχόμαστε σ” αυτό καθώς πρέπει, έχουμε απόλυτη βεβαιότητα για την υπόσχεση του Θεού, ότι η χάρη Του θα μας ελευθερώσει από το βάρος της ενοχής και των ποινών των προσωπικών μας αμαρτημάτων. ῾Η αίσθηση καίη πληροφόρηση αυτή είναι υπέρτατο αγαθό, τόοποίο γεμίζει ανακούφιση, χαρά και αγαλλίαση τις πονεμένες ψυχές που μαστιγώνονται αλύπητα από την αμαρτία, το φαρμάκι αυτό της ζωής και της υπάρξεώς μας. Να υποθέσουμε ότι οι αιτιάσεις κατά της εξομολογήσεως προέρχονται από ντροπή να φανερώσουμε στον ιερέα τ” αμαρτήματά μας;
πηγή: esperinos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου